نگار یارا

حوصله ام بکشد اینجا را هم گردگیری میکنم🌿🌿

سوزش معده،قرص یا شربت؟

بیشترین تقاضای داروی آنتی اسید مربوط به شربت معده می باشد،شربت آنتی اسید ALMg sکه اثر ضد اسید و ضد نفخ را با هم داراست.متاسفانه این دارو برای استفاده مداوم در چند روز مناسب نبوده و به صورت رفلکسی ترشح اسید معده را افزایش داده (عارضه اسید ریباند) و تنها مصرف موردی آن توصیه شده.

*بعضی موارد از عرق نعنا که اثر ضد نفخ و آنتی اسپاسموتیک گوارشی دارد اشتباها برای رفع سوزش معده (heart burn) استفاده می کنند که این عرق گیاهی ترشح اسید را افزایش داده و مشکل بیمار را افزایش داده.

۱-قرص های آنتی اسید مانند رانیتیدین و فاموتیدین(در دوزهای ۲۰ و ۴۰) که از دسته داروهای بلوک کننده گیرنده (هیستامین ۲) بعد از وعده غذایی تجویز شده .

۲-قرص پنتوپرازول(در دوزهای ۲۰ و ۴۰) که مانند کپسول امپرازول از دسته داروهای مهار کننده پمپ هیدروژنی بوده ،ولی بر خلاف امپرازول که باید با معده خالی مصرف شود مصرف همزمان آن با غذا تداخل نداشته و برای مصرف در ماه رمضان بعد وعده سحری و افطاری مناسب تر بوده. 

 در مقایسه این دو دسته آنتی اسید گروه دوم از قدرت بالاتری برخوردار بوده.

پ ن:توصیه من مصرف قرص پنتوپرازول ۲۰یا۴۰ میلی گرمی شرکت کیمیدارو (با توجه به شدتheart burn) بعد وعده سحری و افطاری 

 

+ نوشته شده در  ۱۳۹۰/۰۵/۳۱ساعت 1 PM  توسط نگار  |